målgruppeanalyse

Hvad er det vigtigste at vide ved målgruppeanalyse

Please follow and like us:

Målgruppeanalyse er en integreret del af enhver marketingstrategi. Den eneste måde at vide, hvad du skal snakke om i enhver marketingkampagne, er at vide, hvem du snakker med og hvad de vil vide.

Mens du kan finde anstændige guider på bestemte dele af denne proces, fandt vi ikke nogen, som beskriver det fra start til slut.

Så vi besluttede at oprette en. Med fokus på indholds marketing.

God fornøjelse.

Hvad skal denne vejledning dække

Formålet med denne vejledning er at give en let at følge dybtgående oplysninger om alt, hvad du behøver at vide for at foretage en korrekt målgruppeanalyse som indholds marketingmedarbejder.

Nogle af de vigtigste spørgsmål, vi vil forsøge at svare på er:

Hvad er målgruppeanalyse og hvorfor har du brug for det?

Hvordan definerer og klassificerer du dit kerne publikum?

Hvad er de bedste måder at identificere deres smertesteder på?

Er der ressourcer og værktøjer derude, der kan gøre denne proces mere strømlinet

Enkelt sagt, din målgruppe er alle, der kan være interesseret i dit produkt / service.

Din målgruppe er alle, der kan være interesseret i dit produkt / service. KLIK TIL TWEET

Desværre er marketingbudgettet begrænset, og du vil ikke have den luksus at imødekomme til alle, der kan være en potentiel kunde. Hvad er endnu vigtigere, din målgruppe vil ofte bestå af forskellige grupper af mennesker, der ikke nødvendigvis besøger de samme websteder, har de samme problemer, bruger de samme sociale netværkskanaler og så videre.

Målgruppeanalyse er med til at udvikle dit firma

Et godt eksempel er en af ​​vores nylige kunder, der tilbyder et tekstbehandlingsprogram. Efter vores TAA og nogle rådgivninger med klienten definerede vi 4 målgrupper, også ofte kaldt ‘personas’ – professionelle forfattere, redaktører, studerende og akademikere. Det er umiddelbart indlysende, at du ikke kan målrette dem alle sammen med det samme indhold.

Målgruppeanalyse giver dig således flere fordele.

Årsager til målgruppeanalyse

Lad os være ærlige her. Med en dråbe kreativitet og den rigtige tekstforfatter er det ikke så svært at skabe godt indhold. Men bare at have godt indhold oversætter ikke til flere kunder. At have det rigtige indhold bare måske.

At vide, hvem dit rigtige publikum er, hvilke slags problemer de har at gøre med, og hvad kan du gøre for at hjælpe dem, vil give dig mulighed for at tage en mere personlig tilgang i din indholdsmarketingstrategi.

At have det rigtige indhold er den direkte konsekvens af din målgruppe forskning. Gør det godt er kun udførelsen.

2. Planlægning Analysen

Som indholds marketingmedarbejder havde du sandsynligvis mulighed for at dække kampagner i en række forskellige nicher. Omfanget af din forskning er i overensstemmelse med størrelsen af ​​det projekt, du arbejder på, og hvor fortrolig du er med nichen. Det er kun logisk, at du ikke vil bruge samme tid på at undersøge din målgruppe for en kunde, der kun har brug for et par redaktioner, som for den der har et abonnement på $ 10k pr. Måned.

Så hvad kan du bruge en målgruppeanalyse til?

Gør mig ikke forkert, vi foreslår ikke, at du skal skære hjørner og springe over trin under din målgruppe forskning, bare fordi du har en “mindre” klient. Du bliver dog nødt til at justere, hvor meget tid du har råd til at allokere for hvert trin.

Jeg vil gerne give dig nogle banebrydende skabeloner, du kan bruge til at planlægge forskningen, men sandheden er, at du ikke har brug for det.

Når du snakker med kunden og får al den information, du kan fra ham, skal du sætte dig ned og definere, hvilke stykker der stadig mangler.

For at fuldføre puslespillet, lav en liste over opgaveopgaver, som: